DASK teminatları için BDDK’dan deprem bölgesinde kolaylaştırma talebi
BDDK’dan Türkiye Bankalar Birliği ve Türkiye Katılım Bankaları Birliği’ne gönderilen yazıda, DASK teminatlarının depremden etkilenen şirketler için öncelikle iş yerlerinin onarımında kullanılmasının önemi vurgulandı.
Sendikalara gönderilen yazıda, Kahramanmaraş’ta yaşanan depremlerin ardından diğer konuların yanı sıra taşınmazlarda meydana gelen maddi hasarlar nedeniyle vatandaşların çok önemli maddi sıkıntı ve mağduriyetlerinin ortaya çıktığı belirtildi. aktarıldı.
DASK’ın depremde meydana gelen hasara ilişkin ödediği tazminat bedellerinin ilgili taraflara dağıtılması ve paylaşılması konusundaki sorun ve tereddütlerin netleştirilmesi amacıyla Türkiye Bankalar Birliği ve İştirak Bankalar Birliği nezdinde çeşitli yazışmalar yapılmıştır. Türkiye’nin Sigorta ve Bireysel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) ve DASK. Kaydedilen yazıda şu sözler yer aldı:
“Ülkemize maliyeti oldukça yüksek olan ve etkisinin bir yıl daha sürmesi beklenen sarsıntı felaketinin yaralarının sarılması için depremden etkilenen bireylere mümkün olduğunca destek olunması ilgili taraflar açısından değerli olacaktır. Kesinti ile ilgili olarak Kurumumuza iletilen şikayetler dikkate alınarak daha önce Birliğiniz aracılığıyla bankalara iletilen SEDDK ve DASK tarafından yapılan yazışmalar da dikkate alınarak konu hassasiyetle ele alınmakta ve Hasar gören işyerleri için ödenen tazminat, firmaların mümkün olduğu kadar yeniden faaliyete başlayabilmelerini sağlamaktır.İşyerlerinin tamiratlarında kullanılmasına imkan verilmesinde yarar vardır.”
Açıklamada, BDDK’nın 10 Şubat tarih ve 10507 sayılı kararına atıfta bulunularak, 6 Şubat’tan itibaren anapara ve faiz ödemelerinin müşterilerin talebine göre en az 6 ay ertelenmesine imkan verilmesine karar verildi. deprem/afet felaketinden etkilenen ve ödeme gücü azalan müşterilere kullandırılan krediler. değeri hatırlanır.
Maddede, müşterinin daha kısa süreli dönemsel taleplerinin gizli tutulması kaydıyla anapara ve faiz ödemelerinin ertelenmesi, ertelemenin faiz/kar payı talep edilmeden yapılması halinde müşterinin talebinin aranmaması, BDDK mevzuatı ile bankacılık unsur ve uygulamalarına uyulmasının uygun görüldüğüne ilişkin olarak aşağıdaki değerlendirmelerde bulunulmuştur:
“Bu süreçte müşterilere herhangi bir mağduriyet yaşatılmaması ve ek finansman dahil her türlü kolaylığın sağlanmasına karar verilmiş olup, bu husus 13 Şubat tarih ve 76932 sayılı yazımız ile tarafınıza tebliğ edilmiştir. Bu itibarla; anılan Kurul Kararı kapsamında depremde işyerleri hasar gören müşteriler de dahil olmak üzere gerekli hassasiyetin gösterilmesi gerektiğinin hatırlatılmasında yarar vardır.”