Ekonomi

AB, Çin’den elektrikli oto ithalatına ek vergiyi yürürlüğe koydu

Avrupa Birliği (AB) Komisyonu, Çin’de üretilen elektrikli otomobillere sağlanan sübvansiyonlar nedeniyle başlatılan soruşturma kapsamında alınan kararlar ve uygulamaya giren tedbirlere ilişkin açıklama yaptı.

Çin’e yönelik sübvansiyon karşıtı soruşturmanın başlatılması üzerinden 9 ay geçtiği anımsatılan açıklamada, “AB Komisyonu, Çin’den elektrikli otomobillerin ithalatına geçici telafi edici vergiler getirdi” ifadesi kullanıldı.

Açıklamada, AB Komisyonunun yürüttüğü soruşturmada Çin’deki elektrikli otomobil değer zincirinin haksız sübvansiyondan faydalandığı sonucuna varıldığı kaydedildi.

Bu konuda bir çözüm bulmak için Çin hükümetiyle AB arasındaki görüşmelerin yoğunlaştığına işaret edilen açıklamada, “AB’nin endişelerini giderecek, Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) ile uyumlu bir çözüme ulaşmak amacıyla teknik düzeyde temaslar devam ediyor” değerlendirmesi yapıldı.

İşbirliği yapan ortalama yüzde 21, yapmayan yüzde 38 vergiye tabi olacak

Açıklamada, BYD’nin yüzde 17,4, Geely’nin yüzde 19,9, SAIC’in yüzde 37,6, soruşturmada işbirliği yapan Çin’deki diğer elektrikli otomobil üreticilerinin ortalama yüzde 20,8, işbirliği yapmayan diğer şirketlerin ise yüzde 37,6 oranında vergiye tabi olacağı kaydedildi.

“Bu geçici vergiler, 5 Temmuz tarihinden itibaren en fazla dört ay süreyle geçerli olacaktır.” ifadesi kullanılan açıklamada, nihai vergi kararı için AB üyesi ülkelerin onayı gerektiği aktarıldı.

Karar öncesinde AB, Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara yüzde 10 vergi uyguluyordu. Açıklanan son vergi oranları yürürlükteki yüzde 10’un üzerine eklenecek.

Son yıllarda Avrupa ülkelerinde satılan elektrikli otomobillerde Çin üreticilerinin payı hızla yükseliyor.

AB pazarında Çin elektrikli otoları yüzde 1’den yüzde 8’e çıktı

Çin’de üretilen düşük fiyatlı ve sübvanse edilmiş elektrikli otomobillerin satışları rakiplerini hızla geride bırakıyor.

AB’de satılan elektrikli araçlar içinde Çin markalarının payı 2019’da yüzde 1’in altındayken, son dönemde yüzde 8’e ulaştı. Bu oranın, önlem alınmaması halinde hızlı artışını sürdüreceği belirtiliyor.

Avrupa’ya elektrikli araç ihracatı 2023’te 10 milyar euroya yaklaşan Çin’in benzer segmentlerdeki elektrikli otomobil fiyatları Avrupa’da üretilen modellerin yüzde 20 altında seyrediyor.

Çin’de, BYD, SAIC ve Geely gibi markalar ile Tesla ve farklı Avrupa şirketlerinin üretimi bulunuyor.

Avrupa’daki özellikle Fransa gibi bazı ülkelerdeki üreticiler, Çin yapımı modellerin iç pazarlarında hakimiyet kurmasından rahatsızlık duyuyor. Alman üreticiler ise Çin’le ilişkilerin gerilmesinden ve bu pazardaki olası kayıplardan rahatsızlık duyuyor.

armutlu-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Boğazköy Escort
Subaşı Escort
Garipçe Escort
Tahtakale Escort
Çakıl Escort
Barbaros Hayrettin Paşa Escort
Hürriyet Escort
Göksu Escort
Yeni Çamlıca Escort
Oruçoğlu Escort
Sultantepe Escort
Levazım Escort
Polonezköy Escort
Yukarı Dudullu Escort
Mahmutbey Escort
Terazidere Escort
Soğullu Escort
Seyrantepe Escort
Tuna Escort
Hürriyet Escort
Selahaddin Eyyubi Escort
Altayçeşme Escort
Fevzi Çakmak Escort
Alibey Escort
Ümraniye Escort
Karaburun Escort
Akbaba Escort
Birlik Escort
Dumlupınar Escort
Kozyatağı Escort
Eski Habipler Escort
Parseller Escort
Kadımehmet Efendi Escort
Güzelce Escort
Küçükçekmece İkitelliosb Escort
Cemil Meriç Escort
Güzeltepe Escort
Cevizli Escort
Elmalı Escort
Çayırbaşı Escort
Çavuşoğlu Escort
Ramazanoğlu Escort
Kurfallı Escort
Cevizlik Escort